Çinli otomotiv devi Chery Grubu, satış performansını artırmaya devam ediyor. Temmuz ayı satış raporunu yayımlayan şirket, temmuz ayında 224 bin 439 araç satışına imza attı ve yıllık bazda yüzde 14,7’lik bir artış elde etti. Bu satışların 65 bin 357’sini yeni enerji araçları (NEV) oluşturdu ve bu alanda yıllık bazda yüzde 44,1’lik bir büyüme sağlandı. Araç ihracatı ise yüzde 31,9 artarak 119 bin 90 adede ulaştı ve Chery, Çin’in en büyük otomobil ihracatçısı konumunu korudu.
Chery, yasal uyum, ürün yerelleştirme, rekabet gücü artırımı ve pazar farklılaştırmasından oluşan “Dört Gelişim Stratejisi”ni başarıyla uygulamaya devam ediyor. Bu kapsamda şirket, Brezilya, Avustralya, Güney Afrika, Malezya ve İspanya gibi kilit uluslararası pazarlarda güçlü satış büyümesi elde etti. Özellikle Brezilya’da aylık satışlar 6 bin adedi aşarken, Avustralya’da ise aylık yaklaşık 3 bin araç satışı ile istikrarlı bir performans gösterdi.
Chery Grubu’nun uzun vadeli ve yüksek kaliteli büyümeye olan bağlılığı, bu yıl olağanüstü bir ivme sağladı. Ocak-temmuz döneminde şirket, yıllık yüzde 14,5 artışla 1 milyon 484 in 563 adetlik rekor satışa ulaştı. Bu dönemde ihracat rakamları 669 bin 360 adede ulaşarak Chery’nin Çin’in en büyük otomobil ihracatçısı unvanını pekiştirdi. Böylece Chery, toplamda 5 milyon adedi aşan araç ihracatıyla bu eşiği geçen ilk Çinli otomobil markası oldu. Yeni enerji araç satışları ise yıllık bazda yüzde 87,7 artarak 424 bin 737 adede ulaştı ve sektördeki en hızlı büyüyen markalardan biri haline geldi. Temmuz itibarıyla Chery’nin küresel müşteri sayısı 17,18 milyonu aşarken, bunun 5,17 milyonu yurtdışındaki kullanıcılardan oluştu.
Uzun vadeli vizyona bağlılığı sayesinde tarihi bir başarıya imza atan Chery, aynı anda hem Fortune Global 500 sıralamasında “en hızlı yükselen otomobil markası” oldu hem de “5 milyon ihracat adedini geçen ilk Çinli otomobil markası” unvanını kazandı. 29 Temmuz’da yayımlanan en son Fortune Global 500 listesinde Chery, geçen yıla göre 152 sıra birden yükselerek 233’üncü sıraya yerleşti ve tüm otomobil üreticileri arasında en dikkat çekici ilerlemeyi kaydetti. Bu “Çifte 500” başarısı, yalnızca Chery’nin küreselleşme stratejisinde bir dönüm noktası olmanın ötesinde, şirketin piyasa döngüleri karşısında gösterdiği olağanüstü dayanıklılığı ve uzun vadeli bakış açısıyla istikrarlı şekilde büyüme yeteneğini de ortaya koyuyor.
Hibya Haber Ajansı