Şirketlerin en önemli gücünü, insan kaynağı ile bu kaynağı şirket değerleri ve stratejileriyle uyumlu, esnek ve verimli bir değere dönüştüren kurum kültürü oluşturuyor ve İnsan Kaynakları departmanı, kurumun yönünü belirleyen en önemli fonksiyonlardan biri olarak öne çıkıyor.
Türkiye’nin önde gelen içecek şirketi DİMES, sadece bugünün değil, geleceğin çalışma kültürünü sahipleniyor. DİMES kültürü, hedef odaklı kurum içi girişimciliği ve kolektif inovasyonu destekleyen yapısıyla, “her fikrin ses bulabildiği” ve “her çalışanın işine katma değer sunabildiği” bir ortam yaratıyor. Sıradanlıktan, kalıplardan ve katı hiyerarşilerden uzak duran bu samimi iş kültürü, 60 yıllık köklü firma DİMES’i zamanın dışında, her dönemin genç ve yenilikçi markası kılıyor. DİMES İnsan Kaynakları uygulamaları, bu dinamizmin sürdürülebilirliğinin güvence altına alınmasında kritik bir rol oynuyor.
‘İnsana ve doğaya sevgi ve saygı’ temel değerini, kurum kültürünü ve insan kaynağı yapısını en büyük güçleri olarak gördüklerini belirten DİMES CHRO’su (İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi) Yelda Tavlan, “DİMES kültürü şirket içi demokrasi, üst-ast ilişkileri yerine mentor yöneticiler ve birlikte karar alma mekanizmaları üzerine kuruludur. İnsan Kaynakları olarak görevimiz, bu kültürü yaşatırken şirketimizin kurumsal dönüşüm yolculuğuna yön vermek ve her bir çalışma arkadaşımızın potansiyelini en üst seviyeye çıkaracak ortamı sağlamaktır. Bu doğrultuda ana stratejimizi, ‘Çalışanı Çek-Tut-Geliştir’ olarak özetliyoruz” dedi.
DiMES’in Gücünü Sürekli Desteklemek ve Gelecek Hedefleriyle Uyumlu Şekilde Geliştirmek
DİMES’in tüm stratejilerinin temelini, rekabete yön veren yenilikçi ürünler ve benzersiz deneyimlerle tarıma dayalı küresel bir içecek ve gıda markasına dönüşüm ivmesinin oluşturduğunu vurgulayan Yelda Tavlan, “Değerlerimizden taviz vermeden, günceli yakalayan bir dönüşümü yönetiyoruz. Biliyoruz ki bu ivmenin gerçek gücü, değerlerimizi ve markalarımızı her gün yaşayan çalışma arkadaşlarımızın özgüveninden, yaratıcılığından ve gücünden geliyor. Geliştirmekte olduğumuz 3 yıllık stratejik planlamamızda İK’nın üstlendiği vizyoner rol de tam olarak bu gücü sürekli desteklemek ve şirketimizin gelecek hedefleriyle uyum içinde geliştirmek üzerine kurulu” şeklinde konuştu.
Yelda Tavlan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dijital dönüşüme bakışımız, bu bütüncül yaklaşımımızın en somut örneğidir. Bizim için dijital dönüşüm, sadece teknoloji ve altyapının değişimi değil; insan-kültür-süreçler boyutunda bir yolculuktur ve İnsan Kaynakları departmanı olarak bu yolculuğun en önemli destekçisiyiz.”
Stratejinin Kalbinde Çalışan Deneyimi ve Sürekli Gelişim Var
DİMES’in “Çalışanı Çek-Tut-Geliştir” ana stratejisi, her aşaması özenle tasarlanmış, birbiriyle konuşan sistemler bütünüyle hayata geçiriliyor. Bu bütünsel yapının temelinde, bağlı çalışanlar yaratmak için “Çalışan Deneyimine Odaklanmak” yatıyor. Bu yaklaşım ile çalışan adayı sürecinden itibaren, tüm çalışanların DİMES’le etkileşime girdiği her alanda eşsiz duyguları ön plana çıkaran deneyimler tasarlanıyor. DİMES, 365 gün boyunca çalışan deneyiminin her bir adımda ölçüldüğü, iyileştirme alanlarının takip edildiği ve tüm çalışanların Deneyim İyileştirme Çalıştaylarına katılarak, süreçlerin gelişimine katkı sunduğu bir sistem ile ilerliyor.
Bu sistem ayrıca, potansiyeli yüksek yetenekleri tespit edip geliştiren ve organizasyonun sürekliliğini sağlayan sistemlerle destekleniyor. DİMES, Potansiyeli Ölçen, Kritik ve Kilit Pozisyonlarını Belirleyen ve bu pozisyonları yedekleyen uygulamaların sonucunda bir “Yetenek Yönetimi Havuzu” oluşturuyor ve geleceği güvence altına alıyor. Bu sistemler, şirketin temel değerlerini ve eşsiz kültürünü koruyarak büyümesine olanak tanıyor.
Hedeflerle Yönetilen, Sürekli Öğrenen Bir Organizasyon
DİMES’in insan kaynakları vizyonunun kilit taşlarından birini, çalışanların potansiyelini sürekli besleyen ‘Öğrenen Organizasyonlar Yaratmak’ felsefesi oluşturuyor. Bu felsefe, şirketin “ÖĞRENDİMES” markası altında yürüttüğü ve Türkiye ortalaması olan 27 saatin oldukça üzerine çıkarak 45 saat olarak hedeflenen kişi başı yıllık eğitim programları gibi somut adımlarla hayata geçiyor.
Gelişim ve öğrenme, ‘Hazine Adası’ gibi Z kuşağı dostu oyunlaştırma uygulamalarıyla birer deneyime dönüştürülürken, bu süreçler aynı zamanda takdir ve ödüllendirme sistemlerini de besliyor. Sonuç olarak tüm bu gelişim ve yetenek yönetimi süreçleri, şirketin stratejileriyle bireysel hedefleri bütünleştiren performans sistemlerine bağlanıyor; bu da DİMES’i her seviyede inisiyatifin teşvik edildiği, hedef odaklı bir organizasyon haline getiriyor.
Fırsat Eşitliği DİMES’in DNA’sında Var
DİMES’in insanı merkeze alan yaklaşımının en önemli kanıtlarından birini, yakın zamanda KAGİDER’den (Türkiye Kadın Girişimciler Derneği) aldığı Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) sertifikası oluşturuyor. Bu sertifikayı, yapılan çalışmaların bir sonucu değil, zaten var olan bir kültürün tescili olarak gördüklerini belirten Yelda Tavlan, “Kapsayıcılık ve toplumsal cinsiyet eşitliği, kurucumuzun 1960’lı yıllardaki sosyal sorumluluk projelerinden bu yana DNA’mızın bir parçası. FEM sertifikası için gerçekleştirilen bağımsız denetim raporunun sonuç cümlesi, bu samimi uygulamaların en güzel özetidir: ‘Sonuç olarak DİMES, cinsiyet eşitliğini ve kapsayıcılığı hem beyaz yaka hem de mavi yaka çalışanlar arasında güçlü bir şekilde uygulayan, çalışanların gelişimini ve eşitliğini önemseyen bir şirkettir.’” dedi.
Çalışan Mutluluğu Uzmanı Pozisyonu
DİMES, 7 yıldır bağımsız danışmanlar aracılığıyla Çalışan Bağlılığı anketleri gerçekleştiriyor. Şirket, Türkiye’nin En İyi İşverenleri olarak görülen seviyede son 3 yıldır tutarlı bir şekilde Çalışan Bağlılığı’nı üst seviyede koruyor.
Öte yandan DİMES organizasyonunda, çok az şirkette bulunan “Çalışan Mutluluğu Uzmanı” pozisyonu da yer alıyor.
Çalışanların hem şirketle hem de çalıştıkları ekiplerle derin ve samimi bağlar kurmasını hedefleyen EĞLENDİMES işveren markası, DİMES kültürünün sosyal yönünü oluşturuyor. Bu marka çatısı altında düzenlenen spor, gezi ve sosyal sorumluluk gibi alanlarda faaliyet kulüpleri, atölyeler, online film geceleri ve yarışmalar gibi etkinlikler, çalışanları ortak değerler etrafında bir araya getiriyor.
DİMES bünyesinde ayrıca, doğum günü izni, karne günü izni, okulun ilk günü izni gibi uygulamalar ve özel günlerde çalışanlara ya da ailelerine sunulan hediyelerle duygusal bağlar güçlendiriliyor.
ÖĞRENDİMES: Kolektif Gelişim ve Öğrenme Kültürü
DİMES’in “Öğrenen Organizasyon” vizyonu, tüm eğitim ve gelişim faaliyetlerini bir araya getiren ÖĞRENDİMES işveren markasıyla hayat buluyor. Bu marka altında sunulan ÖĞRENDİMES Online platformu, çalışanlara zaman ve mekandan bağımsız, dijital bir gelişim yolculuğu sunuyor. İş ve iş dışı konularda 200’e yakın online eğitim, blog içerikleri, kitap özetleri ve makalelerle zenginleşen platform, öğrenmenin tek yönlü olmadığına olan inançla, çalışanların birbirinden öğrenmesini sağlayan ve kendi blog yazılarını yayımlayabildikleri alanlar da yaratıyor.
Düzenli olarak gerçekleştirilen webinarlar ve CEO Talks etkinlikleri tüm çalışanların şirket stratejileriyle uyumunu ve kolektif öğrenme kültürünü güçlendiriyor.
Hibya Haber Ajansı